dilluns, 1 de desembre del 2014

Viatge a Paris

El dissabte 29 de desembre vam decidir fer un curt viatge a Paris. Vam sortir d'Albertville amb el «intercité de nuit», un tren que cobreix la ruta Bourg de St. Maurice - Paris Austerlitz, a les 22:30 per arribar a Paris a les 6:18.

Posteriorment, vam agafar el metro a l'estació de Paris gare de lyon per anar directament a la plaça Charles de Gaulle, on es troba el conegut monument Arc de triomf. Allà vam prendre un típic esmorzar Parisien (Cafè, croissant, suc, pa amb mantega i melmelada).

Seguidament, amb la sortida del sol vam poder veure més detingudament l'Arc de Triomf.

Tot seguit, vam passejar pels champs elysées fins al Senna per travessar-lo i arribar a l'espectacular Eiffel.

Llavors, vam prendre el metro per a anar a Montmartre a veure una panoràmica de Paris i a fer una visita a la catedral del Sagrat Cor.

A continuació, vam tornar a agafar el metro per anar als champs elysées i dinar allà.
En el restaurant va sorgir la curiosa casualitat de que el cambrer que ens va atendre en el restaurant era espanyol, la qual cosa va facilitar la comanda.
Ja havent dinat vam continuar paral·lels al Senna fins arribar a la Plaça Concorde on vam poder observar l'Obelisc de Luxor .

Seguidament, vam continuar fins al museu del Louvre en el que no va ser possible l'entrada per falta de temps.

Després, vam travessar el pont de les Arts per anar directament a la catedral de Notre Dame, que com es pot apreciar en les fotografies és espectacular.

Per acabar, vam dirigir-nos a l'estació Paris Gare de Lyon on ens esperava el TGV pel nostre llarg cami de tornada a Albertville.