dimarts, 9 de desembre del 2014

Roberto Navarro


Aquest mes ha estat una experiència fantàstica i enriquidora. A més, he tingut ocasió d'adquirir experiència en un món fins ara desconegut per a mi, el món empresarial.

Començaré parlant una mica de les diferències culturals que he pogut observar al llarg d'aquest mes. Una de les coses a les que més m'ha costat adaptar-me ha estat els horaris, ja que aquí, es menja a les 12 i se sopa sobre les 7 de la tarda; la qual cosa influeix tant en la vida del poble com en els horaris d'empreses i de comerços. A les 7 de la tarda ja pràcticament no queda ningú pel carrer i la gran majoria de comerços i supermercats estan tancats. La diferència més notable respecte a Espanya és l'amabilitat amb què es tracta la gent en l'àmbit públic, sempre es saluden i es desitgen que tinguin un bon dia.

La zona en la qual ens hem trobat allotjats aquest mes al meu entendre és increïble, era impressionant aixecar-se cada matí i poder observar els Alps. Albertville, a l'haver estat seu olímpica, té un gran atractiu turístic, entre d'altres llocs, nosaltres vam poder gaudir d'una visita a la Cite de Conflans o la Abbaye de Tamié.


Aquest període de pràctiques m'ha servit per adquirir experiència en l'àmbit laboral d'una empresa i per aplicar tot l'après al llarg del curs passat i d'aquest. Durant aquest mes he estat realitzant tasques de manteniment informàtic a l'empresa i en alguns dels serveis que la componen. M'ha sorprès i m'ha agradat el bon ambient i la bona relació entre companys.

També la flexibilitat d'horaris amb què treballen, si han acabat amb tota la feina que tenien programada, poden abandonar el seu lloc de treball. Una altra cosa que m'ha sorprès, és que cada matí quan arriben a l'empresa, gran part d'ells queden per prendre cafè. El que menys em va agradar en un principi, va ser tenir la pausa per dinar tan aviat; però tot va ser acostumar-se.


La Coral (communauté de communes de la région d'Albertville), l'empresa en la qual he fet les pràctiques, és una empresa que s'encarrega de la gestió de serveis de la regió d'Albertville. Els diferents serveis que gestionen són la recollida d'escombraries i reciclatge, línies urbanes d'autobús, piscines municipals, biblioteques municipals i gosseres entre d'altres. La meva empresa en abastar tants serveis, no només d'Albertville, també d'Ugine per exemple, té una gran quantitat de treballadors. A l'edifici on he realitzat la majoria de les meves  hores són uns 40 treballadors que serien els que s'encarreguen de la gestió.

L'horari que jo realitzava en l'empresa era de 8:30 a 12:00 i de 13:30 a 17:00 de dilluns a divendres, tot i que si algun dia acabava les tasques programades per aquell dia abans de temps podia sortir abans.


A la meva empresa he realitzat tasques de manteniment d'ordinadors (neteja, optimització del sistema, instal·lació d'aplicacions), instal·lació de sistemes operatius, resolució de problemes que els podien sorgir als empleats; substitució de components per millorar el rendiment de l'ordinador, resolució de problemes que podien sorgir en la xarxa i reportar totes les tasques realitzades perquè l'empresa pogués portar un seguiment. Aquestes tasques les realitzava en els diferents equips de l'empresa, per tant no tenia un lloc de treball fix. També cal dir que els ordinadors amb els que he treballat estaven bastant obsolets tant a nivell de maquinari com a nivell de programari.



A l'empresa he conegut a moltes persones pel fet d'haver d'anar fent manteniment periòdic als ordinadors dels diferents departaments. Però amb els que més relació he mantingut han estat amb Julien, que és el responsable tècnic i ell era el que em deia les tasques a realitzar cada dia i si havia d'anar algun dia a fer manteniment a les piscines, la biblioteca o la gossera, ell m'hi portava. També he tingut relació amb la responsable informàtica i de telefonia, Laurence, amb la qual anava altres dies quan en Julien no hi era. La relació amb els dos ha estat molt bona, han estat molt amables i si en algun moment necessitava ajuda ells me la donaven sense problemes.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada