dimarts, 9 de desembre del 2014

Oscar Rodríguez

El que més m'ha sorprès sobre França són els horaris dels àpats, ja que mengen a les 12:00h i sopen a les 19: 00h. A l'hora de treballar amb els ordinadors, tampoc m'esperava que als teclats utilitzessin el format AZERTY, que és una mica incòmode per als que estem acostumats al QWERTY. També esperava que fes més fred, perquè pel que vaig poder llegir als blogs dels alumnes d'anys anteriors, feia molt més fred i fins i tot va nevar. A l'hora d'anar a comprar era una mica molest el fet d'haver de demanar factura si el tiquet no tenia Siret. Només en un forn el tiquet incloïa el Siret.

Durant la meva estada a Albertville he visitat la Cite de Conflans, una ciutat medieval d'interès històric des d'on es poden apreciar unes vistes molt bones del poble i de les muntanyes del voltant.

L'empresa on he realitzat les pràctiques ha estat France FPS: una botiga de venda i reparació d'equips informàtics. L'empresa consta de 7 treballadors: Jean-Christophe, que és el propietari, un desenvolupador web, una secretària, 3 informàtics de manteniment i reparació de Hardware i un noi d'ajudant per al departament de comercial.

El meu horari a l'empresa era de 9: 00h a 12: 00h i de 14: 00h a 18:00. Cada dia agafava el bus, ja que l'empresa està en un polígon prop d'Albertville. El bus sortia de l'estació a les 8:40 i arribava a les 8:55 i després jo havia de caminar 5 minuts.


La meva funció a l'empresa era reparar els ordinadors. Gairebé tots tenien problemes amb virus informàtics. També vaig treballar una mica amb els servidors de l'empresa i algun dia també vaig treballar al costat del dissenyador de pàgines web per ajudar a traduir al català i espanyol.

La relació amb el cap, en Jean-Christophe, ha estat molt bona, encara que no podíem parlar molt entre nosaltres ja que ell gairebé sempre estava molt ocupat. Segons ell, aquesta no és una bona època per fer les pràctiques en aquesta empresa ja que al
ser temporada alta tenen molta feina a les pistes d'esquí. Ell és molt partidari de la independència de la Savoia i té banderes i logos de la regió al seu despatx.

També vaig estar treballant al taller de maquinari amb Gregory, un noi simpàtic encara que tampoc parlàvem molt. A més, hi havia alumnes en pràctiques tant d'informàtica com de comerç. Durant la primera setmana vaig coincidir amb dos alumnes en pràctiques d'informàtica que ja portaven molt de temps a l'empresa i aquella era la seva última setmana. Més tard va arribar un alumne de comerç però en alguns moments ell aprofitava i també venia al taller per ajudar una mica amb els ordinadors.

M'ha agradat molt l'ambient, perquè la gent és molt amable i divertida però també es posen seriosos en els moments que toca. He pogut aplicar els meus coneixements d'informàtica però també he pogut aprendre alguna cosa i sobretot tenir l'experiència d'haver treballat en una empresa encara que només sigui per un mes.

En resum, m'ha semblat una experiència molt bona tant de la part de l'empresa com en la de convivència a l'apartament amb un altre company, Roberto al qual ja coneixia de l'institut.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada